Quantcast
Browsing all 27 articles
Browse latest View live

Wycieczka do wielkopolskiego dworku

Co jakiś czas wracam do lektury książki Janiny Fedorowicz i Joanny Konopińskiej „Marianna i róże”. Napisana została w formie pamiętnika, na podstawie przechowywanych w starym kufrze pamiątek rodziny...

Warszawa z Kopernikiem, Chopinem i Momo

Do Warszawy wybraliśmy się pociągiem, którym Zosia – nie licząc wąskotorówki – jeszcze nigdy wcześniej nie podróżowała. Mijane stacje były skrupulatnie notowane, by sprawdzić czy w drodze powrotnej...

Clik here to view.

Muzeum Archeologiczne pełne nowości;)

Takich nowości w poznańskim Muzeum Archeologicznym nie spodziewaliśmy się zobaczyć! Zwabiła nas wystawa o egipskim śnie i możliwość wypróbowania łoża królowej Hetepheres. Mogliśmy położyć się...

W rezerwacie Genius loci

Poznański Ostrów Tumski to chyba wymarzone miejsce pracy dla każdego archeologa:) Jego ponad tysiącletnia historia, gwarantuje spektakularne sukcesy odkrywcze. I takich zresztą zdarzyło się tu...

Mobilne Muzeum Powstania Wielkopolskiego

Nasza rodzina od pokoleń mieszka w Wielkopolsce. Dla nas to oczywiste, że jest to bardzo ważna część Polski, że mówimy po polsku. Tak jednak wcale nie musiało być. Moi dziadkowie pisali lepiej po...

Z cyklu Pan Płomyk poleca: RAKONIEWICE

Na wycieczkę zabrał nas Pan Płomyk, którego z kolei namówił znany nam Pan Strażak:-) Wielkopolskie Rakoniewice bowiem, to prawdziwie strażackie miasteczko! Przekonujemy się już o tym, wjeżdżając na...

Z cyklu Ziemek poleca: Dwie fary w poznańskim Muzeum Archidiecezjalnym

Poznański Ostrów Tumski staje się coraz bardziej atrakcyjny turystycznie. Sporo ludzi odwiedza nowy rezerwat archeologiczny Geniusz loci, a chyba wszyscy Poznaniacy z niecierpliwością wypatrują...

W Pacanowie kozy kują

Tak, to prawda! Kóz i Matołków w Pacanowie co niemiara… „Przygody Koziołka Matołka” były jedną z moich pierwszych książek… …jak widać, bardzo intensywnie użytkowaną. Służyła mi nie tylko do czytania...

Clik here to view.

Nocny Poznań w blasku neonów

„Dobrze pracujesz, dobrze odpoczywasz”. Neon z tym przesłaniem towarzyszył mi w czasie wieczornych powrotów do domu. Nie wiem już jakie były jego kolory, ale pamiętam jak czekałam by po pierwszej...

Wyprawa do Barcelony – dzień szósty

. Kolejny dzień hiszpańskich wakacji w relacji Rozalki: . Figueres to niedużo miasto na północ od Barcelony. Można tam dotrzeć pociągiem i taką właśnie opcję wybrałyśmy. Podróż wcale nie jest krótka –...

Mobilne Muzeum Powstania Wielkopolskiego

Brama Poznania

O tym muzeum mówi się ostatnio w Poznaniu najwięcej. Wiele też już o nim napisano. Interaktywne Centrum Historii Ostrowa Tumskiego jest…bardzo interaktywne Zwiedza się je właściwie tylko w ten sposób....

Skansen w Sanoku

Skansen w Sanoku to dla nas bardzo urokliwe miejsce. Nie wiem czy typowe miasteczko galicyjskie, a zwłaszcza pobliska wieś, były takowymi dla ich mieszkańców. Dla wielu pewnie nie, ale wielu wiąże...

Wyprawa do Barcelony – Dzień trzeci

Na kolejną górę w pobliżu Barcelony zabierze nas tym razem Zosia. Oto jej relacja: „Do Montserrat, miejscowości położonej w górach, pojechaliśmy pociągiem. Gdy wysiedliśmy, udaliśmy się na stację...

Wyprawa do Barcelony – dzień piąty

Kolejny dzień barcelońskich wakacji dziewczynek opisuje ciocia Kasia… „Czwartek rozpoczęłyśmy od przejechania metrem do stacji Diagonal, z której wyszłyśmy na najbardziej luksusową ulicę w Barcelonie –...

Wystawa zabawek w Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie

Nie tylko wielkie bitwy czy odkrycia tworzą historię. Jej częścią mogą być również zwyczajne zabawki. Historia zabawek i dzieciństwa jest mi bardzo bliska. Bardzo więc się cieszę, że Pikinini mogło...